شکلک و کارهای پرستو و هانیه

طرز تهیه ژله خرده شیشه

1391/8/29 20:41
نویسنده : پرستو و هانیه
934 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم برای ژله پایه :
پودر ژله آماده آناناس یا آلوئه ورا  یک بسته (من معمولا" مارک فرمند استفاده میکنم)
بستنی وانیلی ۱ لیوان
مواد لازم برای ژله خرده شیشه ها :
پودر ژله آماده پرتقال و بلوبری و آناناس و آلبالو    هر کدوم یک بسته  ( طعم همه ژله ها با هم خوب می شه، برای درست کردن این ژله بیشتر رنگ مد نظرتون باشه )

طرز تهیه :

* اول می ریم سر وقت پودر ژله آلبالو و اونو با 1 لیوان آبجوش کاملا" حل می کنیم بعد نصف لیوان آب سرد می ریزم ( بخاطر این نصف لیوان استفاده می کنیم که ژله هامون سفت تر باشه و خوب برش بخوره ) و هم می زنیم تا کاملا" یکنواخت بشه بعد ژله رو می ریزیم تو ظرف مورد نظرمون که بهتره یه ظرف مکعبی باشه من از این ظرفهای مرغ خوری معروف استفاده می کنم. با ژله های دیگه هم ( بلوبری،آناناس،پرتقال) همینکار رو انجام می دیم و در ظرفهای جدا می ریزیم و می ذاریم داخل یخچال تا کاملا ببندن.تقریبا" ؟ ساعت کافیه . حالا چرا ؟ ساعت !!!!! تجربه به من می گه که هر کسی باید قلق یخچال و فرش دستش باشه مثلا" طبقه بالا و پایین و قسمت جلو و عقب یخچال من کلی دماشون با هم فرق می کنه با اینکه مثلا" خارجیه یا یه کیک توی یه فر خیلی خوب در می آد در حالیکه توی فر دیگه خمیر می شه یا جزغاله می شه این بخاطر استاندارد نبودن یخچال و گازها هستش , بخاطر همین خودتون باید چک کنین و هر وقت ژله خوب بست اونموقع آماده برش هست ( اگه ژله شل باشه و خوب نبنده موقع برش شکلش خوب نمی شه) حالا بعد از اینهمه توضیح اگه باز هم زمان می خواید لااقل ۴-۳ ساعت بذارید تو یخچال بمونه.

* بعد از اینکه ژله هاتون بست اونارو برش بدین . بدین ترتیب که اول دور تا دور ژله رو با چاقو می بریم بعد ژله رو بصورت مربع برش می دیم( حتما هم لزومی نداره خیلی مربع در بیارید بعضی وقتها نامنظمش هم قشنگه) .
*  درآوردنش هم اصلا" کاری نداره با یه کاردک خیلی راحت از ظرف جدا می شن.

* بعد بصورت نامنظم همه رو توی یه ظرف می ریزیم و می ذاریم یخچال تا ژله پایه رو آماده کنیم (تا جائیکه امکان داشته باشه سعی کنید رنگهای مشابه کنار هم نباشن).
 نکته : به ژله تون تنوع رنگی بدین هم خوشگل می شه هم اینکه موقع برش خودتون کلی ذوق می کنین . بالاخره خیلی کارا می شه باهاش کرد که در انتها عکساشو براتون می ذارم .


* برای قسمت پایه ژله آناناس یا آلوئه ورا رو با یه لیوان آبجوش حل می کنیم بعد یه لیوان بستنی رو بهش اضافه می کنیم (برای اینکه راحت تر مخلوط بشه بهتره بستنی ۱۰ دقیقه بیرون از فریزر مونده باشه)و مرتب هم می زنیم , سعی کنید زیاد هم بزنین چون اگه کمتر هم بزنین بعدا" خط جدایش توی ژله پایه رو می بینین . 
نکته اول : بنظر من راحت ترین ژله پایه همین ترکیب ژله با بستنی هست اول اینکه نمی بره یعنی دون دون نمی شه و دلیل دوم اینکه بخاطر خنک بودن بستنی سریع آماده می شه و نیاز نیست بذارید دماش بیاد پایین و بعد اینکه خرده ژله ها رو تو خودش حل نمی کنه و برش هاش خوشگل می شه . 
 نکته دوم : پایه ژله آناناس رنگ کرم به ما می ده و تو این نوع ژله و این نوع برش هر چقدر رنگ پایه روشن تر باشه قشنگتره. پس ژله آلوئه ورا بیشتر توصیه می شه .
نکته سوم : ژله پایه نباید بهیچ عنوان گرم باشه چون خرده ژله ها رو تو خودش حل می کنه.
* حالا خرده ژله هایی که تو یخچال گذاشته بودید رو بریزین توی همین مرغ خوری معروف بعد ژله پایه رو بریزین روش و بذارید تو یخچال لااقل تا ۴ ساعت هم سراغش نرید. اگه ژله پایه خوب نبنده شکل ژله تون خیلی خوش نقش ونگار در نمی آد.پس شیطون گولتون نزنه ،بذارید حسابی ببنده . سپس مثل ژله های خرده شیشه برش بدین و به ظرف اصلی جهت سرو انتقال بدین ( همونطوری که گفتم خودتون چک کنین که ژله کاملا" بسته باشه ). با این مقدار مواد می شه دو پیرکس مرغ خوری ژله درست کرد.

این دسر هم خوشمزه هست و هم شیک , درست کردنش هم خیلی راحته .

این هم دو نمونه از ژله خرده شیشه :


این هم یه نمونه دیگه که ژله پایه اون پودر ژله آماده آلوئه ورا هست. فقط داشته باشین رنگ پایه رو که عین برف سفیده.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)